Acestea sunt cateva dintre concluziile unui nou studiu, care apare in editia online a BJOG: un jurnal international de Obstetrica si Ginecologie. De studiu, de la o echipa de baza de la London School of Hygiene & Tropical Medicine, cu scopul de a examina asocierea dintre biologice, comportamentale si a factorilor de risc stilul de viata si riscul de avort spontan, care afecteaza un sfert estimate a unui milioane de femei din Marea Britanie fiecare year1 .
Desi exista un numar de factori de risc bine stabilite, cum ar fi varsta mamei a crescut, antecedente de avort spontan, si infertilitate, cauzele majoritatea avorturi nu sunt pe deplin intelese. Multi ar trebui factori de risc, de exemplu, consumul de alcool, fumatul si consumul de cafeina, raman controversate sau neconfirmate.
Cercetatorii au interogat 603 de femei in varsta de 18-55 in cea mai mare din Marea Britanie a caror sarcina recente au incheiat in primul trimestru de avort (mai putin de 13 saptamani de gestatie) si 6116 de femei ale caror sarcina cele mai recente au progresat dincolo de 12 saptamani. Femeile au fost intrebati despre factorii socio-demografice, comportamentale si a altor in timpul sarcinii lor de cel mai recent. Constatarile confirmat concluziile studiilor anterioare intr-factori de risc posibil, de exemplu, in functie de varsta a crescut materne si consumul de alcool, dar au scos la iveala o serie de interesante asociatii noi.
Ei au descoperit ca femeile subponderali au fost 72% mai multe sanse de a suferi un esec in primul trimestru. Cu toate acestea, femeile care au luat suplimente de vitamine in timpul sarcinii reduce riscul lor de aproximativ 50%, cu efect fiind cel mai pronuntat in randul celor administrarea de acid folic sau de fier si multivitamine, care contin aceste. Posibilitati de alimentatie fructe si legume proaspete pe zi sau pe cele mai multe zile a fost gasit, de asemenea, sa reduca la jumatate cotele de avort spontan si, intr-o constatare, care va incanta femeile gravide de pretutindeni, consumul de ciocolata asemenea, sa constatat a fi asociate cu un risc mai scazut.
Au existat o serie de alte constatari noi si interesante. In cazul in care o femeie nu a fost casatorit sau care traiesc cu un partener, riscul de avort spontan ei a fost mai mare. In cazul in care ea s-au schimbat partener (de exemplu, dupa ce a fost gravida inainte de catre un partener anterioara), cote de ei a crescut cu 60%. Daca ea a avut o reziliere anterioare, cotele de avort spontan ulterioare parea sa creasca cu mai mult de 60%, in timp ce probleme de fertilitate au fost asociate cu 41% a crescut cotele. Toate tipurile de reproducere asistata au fost asociate cu cote a crescut, dar raporturile s-au cea mai mare printre sarcinile care rezulta din inseminare intrauterina sau inseminare artificiala.
Femeile care au descris sarcina acestora, astfel cum au planificat 40% a redus cotele de avort. Dar, in cadrul acestui grup, cei care au luat mai mult de un an pentru a concepe au fost de doua ori mai susceptibile de a suferi un esec ca cei care au conceput in termen de trei luni.
Autorii au gasit confirmare pentru credinta larg raspandita ca boala dimineata este un indicator ca sarcina este progreseaza bine. Femeile care au suferit de greata si de boala in primele douasprezece saptamani de sarcina au fost aproape 70% mai putin susceptibile de a suferi un esec, si mai severe de boala, cu atat mai bine san...






